We staan open voor feedback. We zien klachten en ontevredenheden over onze dienstverlening als leermomenten en willen onze dienstverlening steeds verbeteren.
klacht vs ontevredenheid
Een ontevredenheid gaat over alle hinder of moeilijkheden die ervaren wordt over de dienstverlening van Steunpunt Adoptie. Dit kan zowel inhoudelijk als organisatorisch zijn. Ontevredenheden worden opgevangen via gesprek of e-mail.
Als je ontevreden bent over de dienstverlening van Steunpunt Adoptie, dan kan dit probleem eerst met de betrokken persoon of met de verantwoordelijke besproken worden. Misschien is hier sprake van een misverstand wat kan worden rechtgezet. Als dit gesprek geen oplossing biedt, dan kan je een klacht formuleren.
Een klacht verwijst naar een ernstige of herhaaldelijk geformuleerde ontevredenheid over een aspect van de dienstverlening. Dit kan zowel inhoudelijk als organisatorisch zijn.
Hoe kan je een klacht indienen?
Je kan de klacht noteren op de klachtenkaart. De klachtenkaart kan door elke medewerker van Steunpunt Adoptie in ontvangst genomen worden of kan gemaild worden naar het algemene mailadres info@steunpuntadoptie.be
Je kan de klachtenkaart ook sturen naar Steunpunt Adoptie t.a.v. Inge Demol, directeur Steunpunt Adoptie vzw, Raas Van Gaverestraat 67B, 9000 Gent of mailen naar Inge Demol.
We nemen elke klacht serieus en zoeken zo snel mogelijk naar een gepaste oplossing. Na onderzoek nemen we contact met je op en wordt de beloofde remediëring na afgesproken termijn gestart.
Wanneer je niet tevreden bent over het verloop van de afhandeling van de klacht, dan kan je contact opnemen met Opgroeipunt van Agentschap Opgroeien. Dit is het centrale punt voor meldingen of klachten over de diensten die Opgroeien subsidieert en erkent.